Tarikh
|
Aktiviti SPBT
|
Sebelum 05 Januari 2013 |
- Taklimat pengurusan SPBT kepada semua guru.
- Mengedarkan buku teks kepada murid.
|
05 - 09
Januari 2013 |
- Melaporkan buku teks kegunaan tahun 2012 yang masih
- belum diterima (jika ada) kepada JPN. (salinan kepada PPDK)
- Menghantar Laporan Buku Teks Lebihan kepada PPDK.
|
12 - 23
Januari 2013 |
- Mengemaskinikan buku stok SPBT.
- Mesyuarat Jawatankuasa SPBT kali pertama.
|
Februari 2013 |
- Menerima dan mengisi Borang Permohonan Buku Teks 2013 (Penyata Komputer BTBTR190).
- Menghantar Borang Permohonan Buku Teks 2013 (Penyata Komputer BTBT 190) ke JPN/ PPDK.
- Menghadiri bengkel pengisian BTBT190 bagi permohonan buku teks SPBT kegunaan tahun 2013.
|
Jun –
Disember 2013 |
- Menerima Penyata Bekalan Buku Teks 2013 (Borang Komputer BTBT 460) daripada JPN dan membuat semakan.
- Menerima bekalan buku teks SPBT 2013 daripada penerbit/pengedar.
- memastikan buku teks yang diterima daripada pengedar adalah sama dengan yang dinyatakan dalam BTBT 460.
- Merekodkan buku teks yang diterima ke dalam buku stok SPBT.
- Melaporkan penerimaan buku teks secara ‘online’ melalui program eMATEKS selepas setiap penerimaan.
- Memproses buku teks yang diterima.
|
15 -19
November 2013 |
- Mengutip balik buku teks daripada murid.
- Mengagihkan buku teks kepada murid untuk kegunaan tahun yang berikutnya.
- Penutupan stok 2012
- Mengasingkan buku yang tidak elok/rosak atau tidak digunakan lagi untuk baikpulih atau untuk memohon pelupusan.
|
Sepanjang Tahun |
- Membaikpulih buku teks yang tidak elok.
- Memohon pelupusan bagi buku teks yang tidak boleh digunakan lagi.
|